Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
תחומים
 

ראלי

אירוע ראלי הינו מרוץ המשלב עבודת צוות של נהג ונהג משנה – נווט.

 

האירוע בנוי מקטעי דרך תחרותיים (Stage) המתקיימים על דרכי עפר או אספלט  ודרכי קישור אשר יכולות להיות גם דרכים  סלולות (כבישים) הפתוחות לנסיעת הציבור.

 

שיטת מרוץ

המרוץ הוא "נגד" השעון , כאשר כל  רכב מוזנק בהפרש זמן מהמתחרה האחר. המנצח הוא זה שסיים את כל  הקטעים  הקבועים מראש בזמן הקצר ביותר.

תוצאת הזמן הסופית של המתחרים תהייה שקלול תוצאות הזמנים בקטעים התחרותיים עם זמני העונשין אשר ספגו המתחרים לאורך יום המרוץ.

כחלק מתקנון האירוע ותנאים לניצחון יכולה להתווסף עמידה בלוחות זמנים ומהירויות קבועות בקטעים שונים . ("כרטיסי זמנים")

 

מסלול

המסלול יכול להיות בעל אפיונים שונים כגון, אספלט, עפר וכדומה. ברוב המקרים המסלול אינו טבעתי ומורכב ממספר קטעים. אורך ממוצע של קטע (Stage) הוא  10 – 30 ק"מ 

מס' הקטעים הוא 5 – 6 ליום. מרוץ ראלי יכול להימשך מספר ימים.

 

רכבים

בראלי יכולים להשתתף מכוניות, טרקטורונים, רכבי SBS (רייזר, מאווריק), משאיות, אופנועים.

רכבים מייצור סדרתי או רכבים משופרים

 

קטגוריות קיימות בישראל

  • מנועי 1600 סמ"ק עם הנעה 2X4

  • N  רכבים מייצור סדרתי

  • T  רכבי שטח:  

    • T1 בניה עצמית

    • T2 רכבי שטח סדרתי   

  • SBS 

  • Cross Kart 

  • CUP כל הרכבים  מאותו סוג

 

לכל קטגוריה יש תתי קטגוריות לפי נפחי מנוע

ראלי
 

ראלי ספרינט

מרוצים המתנהלים על מסלול של כביש, עפר או שילוב של שניהם, בעלי עיקולים מרובים. נקודת ההתחלה ונקודת הסיום ממוקמות על גבי אותו קו המסלול, המרוץ מורכב ממעבר המרחק שבין נקודת ההתחלה לנקודת הסיום, לאורך המסלול המיועד.

 

שיטת המרוץ

מרוץ נגד השעון

במרוץ מספר מקצים:

  • 2 מקצי אימון

  • 3 מקצי זמנים

המנצח נקבע לפי ההקפה המהירה ביותר בין מקצי הזמנים.

 

מסלול

עפר או כביש באורך 2 – 5.6 ק"מ. 

מסלול טבעתי בו נקודת ההתחלה ונקודת הסיום זהות או מסלול המשתרע בין נקודת התחלה לסיום.

 

רכבים

בדומה למרוצי ראלי.

 

ראלי קרוס

מרוצי ראלי קרוס מתקיימים בדרך כלל על מסלולי עפר סגורים כאשר המנצח הוא מי שחוצה ראשון את קו הסיום.

שיטת המרוץ

התחרות מבוססת על 3 מקצים : דרוג, חצי גמר, גמר.

בכל מקצה מוזנקים מספר מתחרים במקביל,

מקצה הדירוג נועד לקבוע את מיקום המשתתפים בנקודת הזינוק.

מקצה הדירוג קובע את מיקומי ההזנקה של הנהגים – לפי תוצאות מקצה הדירוג, נקבע סדר הזינוק למקצה חצי הגמר. לסדר הזינוק חשיבות רבה בעת הגעה לפנייה הראשונה ובמהלך המקצה כולו.
המעניין והמרתק במרוצי ראלי קרוס הוא שבכדי לעקוף איש את מתחרהו, רשאים המתמודדים לנגוח אחד בשני, עניין שבתורו תורם לאקשן על המסלול, הן בקרב המתחרים והן בקרב הקהל.

המנצח הוא זה שחוצה ראשון את קו הסיום (דגל השחמט) במקצה הגמר.

שיטת הניקוד נקבעת בהתאם לתקנון האליפות.

מסלול

מסלול עפר או עפר משולב אספלט.

המסלולים הם מסלולים סגורים. בארץ נערכים המרוצים בעיקר במסלולים פצאל וערד.

בכל מסלול קיים בנוסף למסלול הרגיל גם קיצור דרך המכונה הקפת הג'וקר (The Joker Lap). כל נהג חייב לבצע בכל מרוץ פעם אחת בלבד את הקפת הג'וקר. השימוש בהקפת הג'וקר מצריך את הנהגים לקבל החלטה אסטרטגית מתי להשתמש בו. מצד אחד, שימוש בסיבובים הראשונים נותן יתרון על המתחרים. מצד שני, שימוש בשלבים מאוחרים מאפשר לשפר מיקום ביחס לאחרים..

 

רכבים

מגוון הרכבים המשתתפים : יכולים להשתתף מכוניות, טרקטורונים, רכבי SBS (רייזר מאווריק), אופנועים.

רייזר