קארטינג
שיטת המרוץ
-
במרוץ קארטינג הנהגים מתחרים אחד נגד השני, המנצח הוא הנהג שחצה ראשון את קו הסיום. (דגל השחמט)
-
המרוצים נערכים בשתי שיטות עיקריות:
-
מקצה דירוג, חצי גמר וגמר.
-
גריד הפוך, חצי גמר 1 (זינוק לפי הגרלה), חצי גמר 2 (סדר זינוק הפוך מחצי גמר 1), גמר.
מסלולים
-
המרוצים נערכים במסלולי אספלט סגורים, מעגליים ומפותלים.
-
המסלולים הם באורך 500מ' – 1,200מ' וברוחב 6 – 8מ'.
רכבים
-
לכל הקארטים המתחרים יש הומולוגציה (תקינה) של CIK (הפדרציה הבינלאומית לקארטינג)
-
הקארטים שונים בגודלם בהתאם לגיל המתחרה.
-
השוני בקטגוריות בא לידי ביטוי בהספקי המנועים. בכללי אירוע של תחום הקארטינג יש רשימת מנועים אשר מותרת בשימוש.
-
נהיגת קארטינג היא כרטיס הכניסה לתחום הספורט המוטורי.
-
בקארטינג ניתן לנהוג החל מגיל 8.
-
רוב נהגי פורמולה 1 התחילו את דרכם בקארטינג, ביניהם מיכאל שומאכר, לואיס המילטון ופרננדו אלונסו, כמו גם חנוך ניסני, נהג הפורמולה 1 הישראלי הראשון ואלון דאי, אלוף נאסקאר אירופה.
-
הקארט בנוי משלדת מתכת גמישה, מערכת היגוי ומנוע המניע את הגלגלים האחוריים. הקארט מצויד במנוע 2 פעימות, בהספקים שונים, בהתאם לקטגוריות השונות.
-
פעילות המרוצים בישראל כוללת את אליפות ישראל בקארטינג.
-
בסדרת האליפות משתתפות 5 קטגוריות גיל:
- קאדט/מיני גילאי 8-12.
-
ג'וניור גילאי 13-15.
-
סניור גילאי 15 ומעלה.
-
סניור בוגר גילאי 16 ומעלה.
-
מסטרס גילאי 32 ומעלה.
-
לכל קטגורית גיל יש משקל מינימום של הנהג והקארט אשר מחייב את המתחרים.