Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility תקנון ההתאחדות | ספורט רכבים קארטינג
top of page

תקנון ההתאחדות

כללי

1 . שם העמותה:
התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל ע"ר
(להלן: " ההתאחדות ")

 

2 . ההתאחדות היא מוסד ללא כוונת רווח, שנ וסד ונרשם על פי חוק העמותות התש"ם- 1980 ומספרו 580503795 .

 

3 . ההתאחדות היא מוסד שהוכר על ידי שרת התרבות והספורט, מתוקף סמכותה על פי סעיף 4 לחוק הנהיגה הספורטיבית, התשס"ו- 2005( להלן: " חוק הנהיגה הספורטיבית" או "החוק") ובהתאם לתקנות הנהיגה הספורטיבית תנאים להכרה בהתאחדות ), התשס"ז- 2007 (להלן: " תקנות נהיגה ספורטיבית" או "התקנות "), כהתאחדות המרכזת ומייצגת בישראל את תחומי הנהיגה הספורטיבית של רכבי ארבעה גלגלים וענפי המרוצים השונים המשויכים לתחומי הנהיגה הספורטיבית של רכבי ארבעה גלגלים.

 

4 . מענה הרשמי של ההתאחדות הוא ברחוב התעשייה 3 ברעננה.

 

5 . בהתאחדות יהיו חברים בין היתר עמותות ו/או איגודים ו/או ספורטאים ו/או אחרים, בהתאם להוראות תקנון זה, העוסקים הפעילים בכל תחום מתחומי ענף הנהיגה הספורטיבית שלגביו הוכרה ההתאחדות בהתאם לחוק הנהיגה הספורטיבית ולתקנות נהיגה ספורטיבית.

 

מטרות ההתאחדות

 

6 . מטרות ההתאחדות הן כדלקמן:

ריכוז וייצוג תחומי הנהיגה הספורטיבית בישראל של רכבי ארבעה גלגלים בענף הנהיגה הספורטיבית ובהם- תחום הראלי, תחום השטח, תחום האספלט תחום הקארטינג וכל תחום אחר של נהיגה ספורטיבית שיאושר על ידי שרת התרבות והספורט (להלן: "תחומי הפעילות" ).

 

פיתוח וקידום ספורט הנהיגה הספורטיבית בתחומי הפעילות, ריכוזו וניהולו, עריכת כללי נהיגה ספורטיבית, כללי משמעת וחוות דעת מקצועיות לרבות בהתאם לדרישת החוק והתקנות, קידום הצעות חוק וחקיקת משנה וייצוג הספורטאים בכנסת ובפני כל גוף ציבורי, ארגון תחרויות בין - ארציות ובינלאומיות, הקמת בתי ספר ופתיחת קורסים והשתלמויות לבעלי תפקידים ושופטים, ארגון תחרויות ליגה וגביע, עידוד הקמת מועדוני וקבוצות נהיגה ספורטיבית בתחומי פעילותה וכן סיוע לאגודות המסונפות להתאחדות והשגת אמצעים לביצוע מטרות ההתאחדות מגופים וממוסדות ממשלתיים, עירוניים, צבאיים ופרטיים.

 

פיתוח קשרים בינלאומיים עם התאחדויות, איגודי ספורט, ארגונים וספורטאים בחו"ל וייצוג ישראל באירועים בינלאומיים בתחום הנהיגה הספורטיבית.

 

סיוע ותמיכה בספורטאים ישראלים המתחרים בישראל ובחו"ל לרבות על ידי מתן מלגות לספורטאים מצטיינים. הגדלת מספר ספורטאי הנהיגה הספורטיבית.

 

קידום פעילות נהיגה ספורטיבית בקרב ילדים ובני נוער.

 

קידום והקניית ערכים של כבוד הדדי, הגינות ושוויון בספורט, גיוס משאבים ואמצעים, כלכליים ואחרים, לקידום המטרות ההתאחדות, קידום החינוך ל תרבות נהיגה נכונה ובטוחה .

 

קידום תחום הנהיגה העממית בעלת אופי ספורטיבי בתחומי פעילותה, ובכלל זאת, לימוד נהיגה מתקדמת ומיומנויות שליטה בנהיגה, תחרויות ו/או תחרויות נהיגה עממית ברכבים סטנדרטיים, ככל שהדבר אפשרי בהתאם להוראות כל דין, וכן עריכת ימי מסלול ואימון.

סמכויות ההתאחדות

 

7. מבלי לגרוע מכלליות

 

ההתאחדות לפעול בין היתר כדלקמן:

 

8.  לרכוש, למכור, לשכור, להשכיר, לשעבד, להשאיל, ולבצע כל פעולה משפטית, במיטלטלין ובנכסי דניידי ודלא ניידי;

 

9.  להעניק ולקבל הלוואות, ליצור קרנות, להתחייב ולהתקשר בחוזים ולקבל תרומות, הקצבות, מענקים, מתנות, ירושות, עיזבונות וכיוצא בהם;

 

10. להתקשר בהסכמים עם נותני שירותים וקבלנים וכן להעסיק ולפטר עובדים והכל בכפוף לכל דין

 

תחומי פעילות ההתאחדות.

11 . ההתאחדות תפעל ב כל תחום מתחומי ענף הנהיגה הספורטיבית שלגביו הוכרה ההתאחדות בהתאם ל חוק הנהיגה הספורטיבית ולתקנות נהיגה ספורטיבית ההתאחדות ובין היתר בתחומי הפעילות והענפים שלהלן:

 

א. תחום הראלי - ירכז תחתיו את הענפים הבאים: ראלי; ראלי ספרינט; ראלי/אוטו-קרוס; טיורינג

 

ב. תחום השטח - ירכז תחתיו את הענפים הבאים: ראלי רייד; עבִירוּת

 

ג. תחום האספלט - ירכז תחתיו את הענפים הבאים: דראג; דריפט; מסלול; פורמולה ; ספורט עממי (ג'ימקאנה, זמן מטרה)

 

ד. תחום הקארטינג - ירכז תחתיו את ענף הקארטינג.

 

12 . הכלים התחרותיים בכל תחום, מסלולי המירוץ, אירועי הנהיגה הספורטיבית, אופי הנהיגה הספורטיבית וכל פרט אחר המאפיין את פעילותו של כל תחום/ענף, ייקבעו בכללי הרשות נהיגה ספורטיבית.

 

מבנה מוסדות ההתאחדות

 

13 . מבנה מוסדות ההתאחדות יהא כדלקמן:

 

א. האסיפה הכללית - מורכבת מארגונים ו/או איגודים ו/או ספורטאים ו/או כל עוסק פעיל אחר בענף המקושר לאחד מתחומי פעילות ההתאחדות, לפי שיוך ע נפי אחד בלבד, בתחום אחד בלבד, וזאת למעט יו"ר ההתאחדות שהוא נציג ציבור, אשר יהא בלתי משויך מבחינת תחום וענף.

 

ב. אסיפה נציגים - מורכבת מנציגי הענפים הנבחרים על ידי הספורטאים הפעילים בענף והחברים באסיפה הכללית נציג אחד לכל ענף, כאשר משקל קולות נציגי הענפים תחום שווה, ומשקל קולות נציגי כל תחום שווה. כמו כן, יו"ר ההתאחדות שהוא נציג ציבור יכהן כיו"ר אסיפת הנציגים. החלטת אסיפת נציגים תתקבל על פי רוב לפי שיוך תחומי בצרוף קולו של יו"ר ההתאחדות שהוא נציג ציבור.

ג. הוועד המנהל - מורכב מ נציג אחד מכל תחום מתחומי הפעילות, וכן מיו"ר ההתאחדות שהוא נציג ציבור, אשר ישמש גם יו"ר הוועד המנהל. בהיעדר יו"ר וועד מנהל שהוא נציג ציבור, יכהן ותיק חברי הוועד כיו"ר זמני עד למינוי נציג ציבור. הוועד המנהל נבחר על ידי הספורטאים הפעילים, ה חברים באסיפה הכללית, כאשר כל ספורטאי פעיל יבחר נציג אחד של התחום בו מצוי הענף אליו הספורטאי הפעיל משויך. חבר וועד מנהל שהתמנה, יחדל מלהיות ספורטאי פעיל, ככל שהיה כן עובר למינויו. משקל קולות חברי הוועד המנהל יהא שווה.

 

ד. ועדת ביקורת/גוף מבקר ה. מנכ"ל/רכז פעילות - נבחר על ידי הוועד המנהל וכפוף לו. ו. וועדות (כגון- ועדות מקצועיות, ועדת משמעת וכד') ז. המוסד לבוררות (מוסדות שיפוט פנימיים ס' 11 לחוק הספורט)

 

ה. מנכ"ל/רכז פעילות - נבחר על ידי הוועד המנהל וכפוף לו. ו. וועדות (כגון- ועדות מקצועיות, ועדת משמעת וכד') ז. המוסד לבוררות (מוסדות שיפוט פנימיים ס' 11 לחוק הספורט)

14 . לעניין תקנון זה, "ספורטאי פעיל" הוא מי שמחזיק רישיון נהיגה ספורטיבית בתוקף, אשר השתתף כמתחרה (נהג או נווט) בלא פחות משתי תחרויות של נהיגה ספורטיבית בכלי תחרותי או בלא פחות מחמש תחרויות בכלי עממי, כהגדרתן בחוק נהיגה ספורטיבית (שאינה ראווה /תצוגה/הדרכה/ניסוי/ אימון), במהלך תקופה של 24 חודשים שקדמו למועד מימוש זכות ההצבעה הקונקרטית, לבחירת נציג הענף באסיפת הנציגים או לבחירת נציג התחום בוועד המנהל, או לבחירת וועדת הביקורת/הגוף המבקר, לפי הענין.

חברות בהתאחדות וקבלת חברים

15 . התאחדות מורכבת מה עוסקים הפעילים, כהגדרתם בתקנות הנהיגה הספורטיבית (תנאים להכרה בהתאחדות),

תשס"ז - 2007 , בענפי ה נהיגה הספורטיבית המרוכזים תחת התחומים מתחומי פעילותה ותייצגם בהתאם למטרותיה.

 

16 . כל איגוד רשום שאינו למטרת רווח, שהנו עוסק פעיל בענף אחד או יותר מתחומי פעילות ההתאחדות ו/או כל ספורטאי שהנו עוסק פעיל בענף אחד או יותר מתחומי פעילות ההתאחדות ו/או כל עוסק פעיל אחר בענף אחד או יותר מתחומי פעילות ההתאחדות, שמלאו לו 17 שנים, רשאים להגיש בקשת חברות להתאחדות.

 

17 . כל המבקש להיות חבר בהתאחדות יהא רשאי להגיש בקשה להצטרף כחבר בהתאחדות אשר תוגש בכתב למשרדי ההתאחדות בזו הלשון:

"אני (שם, מען ומספר זיהוי כתובת ופרטי התקשרות) מבקש להיות חבר בהתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, ע"ר מס' 580503795, בענף ___________________ בתחום _____________ (ראלי/שטח/אספלט/קארטינג) (*יש לבחור אחד מהענפים ואחד מהתחומים). מטרות ההתאחדות ותקנונה ידועים לי.

אם אתקבל כחבר בה, אני מתחייב לקיים את הוראות התקנון ואת החלטות האסיפה הכללית של ההתאחדות, המוסדות המנהליים והשיפוטיים של ההתאחדות, הנהלים והוראות הדין."

ככל שמדובר באיגוד רשום ללא כוונת רווח, יתווסף האמור להלן לבקשת ההצטרפות:

"אנו הח"מ, מר/גב' (שם ומספר זיהוי) ומר/גב' (שם ומס' זיהוי) מורשי החתימה ב                                                        ומוסמכים מטעמו להגיש בקשת הצטרפות לחברות בהתאחדות, מבקשים בשם האיגוד להצטרף כחבר בהתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, ע"ר מס' 580503795 , בענף                                                                              בתחום                                                                        (ראלי/שטח/אספלט/קארטינג)(*יש לבחור אחד מהענפים ואחד מהתחומים) ומאשרים בזאת כי בקשת ההצטרפות הנדונה נתקבלה בהתאם להחלטה כדין של האיגוד וכי באם תתקבל בקשת החברות של האיגוד ישמש מר/גב'                                                                       (שם, מען ומספר זיהוי כתובת ופרטי התקשרות) כנציג מטעמה בהתאחדות. מטרות ההתאחדות ותקנונה ידועים לאיגוד ולנו. אם יתקבל האיגוד כחבר בה, אנו מתחייב ים בשמו לקיים את הוראות התקנון ואת החלטות האסיפה הכללית של ההתאחדות, המוסדות המנהליים והשיפוטיים של ההתאחדות, הנהלים והוראות הדין".

18 . הוועד המנהל יבחן את בקשות ההצטרפות שיוגשו אליו בסמוך ככל הניתן להגשתן.

 

19 . אושרה בקשת ההצטרפות, ישויך החבר החדש לתחום ולענף הרלוונטי בפנקס החברים.

 

20 . החליט הוועד המנהל על דחיית הבקשה - ינמק את החלטתו וימסור החלטתו למבקש. מקום בו נדחתה בקשת ההצטרפות על ידי חברי הוועד, זכאי המבקש לערער בפני האסיפה הכללית על ההחלטה. ערעור כאמור יימסר למשרדי העמותה בכתב ויובא לדיון בפני האסיפה הכללית אשר תדון בערעור ובבקשת החברות במועד כינוסה הראשון שלאחר הגשת הערעור.

 

21 . מבלי לגרוע מן האמור לעיל, חברי ההתאחדות ולרבות חברי עמותות הענפים והאיגודים, יפעלו בהתאם לתקנון ההתאחדות, החלטות האסיפה הכללית והוראות הדין ו יקבלו את הכרעת המוסדות המנהליים והשיפוטיים של ההתאחדות.

 

22 . ההתאחדות תהא רשאית לעגן את סדר הפעולות בקשר ל תהליך קבלת חברים להתאחדות בנהליה והכל בכ פוף להוראות תקנון זה ולהוראות כל דין.

זכויות וחובות של חבר

23 . חבר/ה בהתאחדות או נציג מטעם איגוד שלא למטרת רווח, זכאי להשתתף ולהצביע בכל אסיפה כללית ויהיה לו קול אחד בכל הצבעה בהתאם להוראות תקנון זה לפי שיוך ענפי ולפי שיוך תחומי, לפי העניין.

 

24 . במסגרת ההצבעה לפי שיוך ענפי, רשאי החבר לבחור את הנציג מטעמו לאסיפת הנציגים.

 

25 . במסגרת ההצבעה לפי שיוך תחומי, רשאי החבר לבחור את הנציג מטעם התחום בוועד המנהל.

 

26 . כל חבר זכאי לבחור ולהיבחר כנציג באסיפת הנציגים, כחבר בו ועד המנהל או כחבר בוועדת הביקורת, כפוף למגבל ות על פי דין ובהתאם לכללי מנהל תקין וההנחיות להתנהלות עמותות של רשם העמותות, ובכפוף לכך שהחבר הסדיר את תשלום דמי החבר בפועל, עד 7 ימים לפני מועד מימוש זכות הבחירה וההיבחרות.

 

27 . האסיפה הכללית, רשאית לקבוע את שיעור דמי החבר שתשלומם יהיה חובה על החברים. עד להחלטה אחרת של האסיפה הכללית, דמי החבר יהיו בסך 50 ש"ח לחודש לכל חבר.

28 . חבר/ה בהתאחדות זכאי להשתתף בפעולות ההתאחדות וליהנות משירותיה, בכפוף למילוי מלוא חובותיו לפי תקנון זה.

 

29 . פקיעת החברות בהתאחדות אינה פוטרת מסילוק התשלומים שהגיעו להתאחדות מן החבר ערב פקיעת חברותו בעד התקופה שעד לפקיעת חברותו.

 

30 . כל חבר/ה בהתאחדות כפוף להוראות הכלליות ולהנחיות שתקבע ההתאחדות ורשות נהיגה ספורטיבית בקשר עם הפקת, ארגון וניהול אירועי נהיגה ספורטיבית, רישום ספורטאים וכל עניין אחר המצוי בסמכותה מכוח הוראות הדין ותקנון זה.

 

31 . על חבר ההתאחדות שהוא עמותה או חל"צ להעביר להתאחדות את פנקס החברים שלו וכן פנקס חברי הוועד המנהל על פי דרישה. כמו כן, חבר התאחדות כאמור יעביר ל התאחדות את רשימת ופרטי הספורטאים הפעילים הרשומים אצלו, על פי דרישה.

 

32 . חבר ההתאחדות המבקש לקדם פעילות בינלאומית בתחומי פעילות ההתאחדות, לרבות ייצוג בתחרויות בינלאומיות, ארגון תחרויות בינלאומיות (לרבות בתוך ישראל), קשרים עם התאחדויות בינלאומיות ונבחרות, יעשה כן בתיאום עם ההתאחדות.

 

​פקיעת חברות

33 . החברות ב התאחדות פוקעת באחד המקרים להלן:

 

א. במות החבר, ובחבר שהוא איגוד בגמר פירוקו;

 

ב. בפרישתו מן ההתאחדות; הודעת פרישה בכתב תינתן לו ועד בכתב שלושים יום מראש;

 

ג. בהוצאתו מן ההתאחדות.

 

34 . האסיפה הכללית רשאית, לפי המלצת הועד המנהל, להחליט על הוצאת חבר מן ההתאחדות מאחד הטעמים הבאים:

 

א. החבר לא שילם להתאחדות את המגיע לה ממנו ולא הסדיר את המחדל בתוך 60 יום מיום שניתנה לו התראה על כך;

 

ב. החבר לא קיים את הוראות התקנון או החלטה של האסיפה הכללית או נהלי ההתאחדות;

 

ג. החבר פועל בניגוד למטרות ההתאחדות; ד. החבר הורשע בשל עבירה שיש עמה קלון.

35 . לא ימליץ הועד המנהל לאסיפה כללית להוציא חבר מן ה התאחדות אלא לא חר שנתן לו הזדמנות נאותה להשמיע טענותיו לפניו, ולא יציע מהטעמים האמורים בסעיפים א-ג לעיל, אלא לאחר שהתרה בחבר ונתן לו זמן סביר לתיקון המעוות.

כשירות לכהן במוסדות ההתאחדות

 

36 . לא יכהן כחבר הועד או כחבר ועדת הבקורת –

 

א. מי שאינו חבר העמותה;

 

ב. מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כחבר הועד או כחבר ועדת הבקורת, לפי הענין;

ג. קטין או מי שהוכרז פסול -דין או פושט רגל;

 

ד. מי שהורשע בפסק דין סופי בעבירה לפי סעיפים 290 עד 297 ו- 414 עד 438 לחוק העונשין, תשל"ז- 1977 , או בעבירה אחרת שלדעת הרשם מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש כחבר ועד או כחבר ועדת הביקורת;

 

ה. תאגיד, אולם יכול לכהן כחבר הועד נציג של תאגיד החבר בעמותה, גם אם הנציג עצמו אינו חבר בעמותה.

 

ו. לא יכהן כגוף מבקר מי שנותן שירותים לעמותה בשכר שלא כגוף מבקר.

37 . התמנה אדם לכהן במוסדות ההתאחדות ולאחר מינויו חדל מלהיות כשיר לכהן במוסדות ההתאחדות, יודיע כל כך באופן מיידי להתאחדות ויחדל מתפקידו.

 

38 . חל איסור על כהונה בהתאחדות או העמדת שירותים להתאחדות, כאשר המכהן נמצא בניגוד עניינים על פי דין, לרבות העניינים המנויים להלן:

 

א. לא יכהן אדם בעת ובעונה אחת ביותר מאחד מן המוסדות הבאים: ועד מנהל, ועדת ביקורת.

 

ב. לא יכהן כגוף מבקר מי שנותן שירותים להתאחדות או למי מחבריה, שלא בתפקידו כגוף מבקר, בשכר.

 

39 . מונה אדם לכהן במוסד מ מוסדות ההתאחדות והתברר בדיעבד כי הוא אינו כשיר לכהן במוסדות ההתאחדות, לא ייפגעו תוקפן של פעולותיו והחלטותיו אך בשל הפגם שהיה במינויו, אך זה יפעל בתוך 14 ימים להסרת המניעה שאם לא כן תופסק כהונתו באותו מוסד.

 

40 . בחירות למוסדות עמותה יהיו אישיות וחשאיות. עקרון זה יקוים גם ביחס ליתר הליכי הבחירות, לרבות בשלב הגשת המועמדות.

 

41 . הצבעה באמצעות ייפוי כח תהא כפופה להנחיית רשם העמותות לגבי הליך בחירות באיגודי ספורט בישראל ותוק נה אך ורק לנציג אחד המוסמך מטעם האיגוד הרלבנטי, ויהא לו קול אחד בלבד בהתאם לשיוך הענפי ובהתאם לשיוך התחומי

האסיפה הכללית

42 . האסיפה הכללית תכונס לפחות אחת לשנה על ידי הודעה שתישלח לכל חבר בהתאחדות לפחות 10 ימים קודם למועד האסיפה ותציין יום, שעה, מקום וסדר יום לאסיפה. בזימון יפורטו הנושאים שאמורים לעלות על סדר היום ויצורפו מסמכים רלוונטיים לה.

 

43 . יומה, שעתה, סדר יומה ומקומה של האסיפה הכללית יקבעו על ידי הוועד המנהל.

 

44 . סדר יומה של האסיפה הכללית הרגילה יכלול בכל מקרה את הנושאים הבאים, ויראו נושאים אלו ככלולים בכל זימון לכינוס אסיפה כללית רגילה:

 

א. דין וחשבון על פעולת הוועד המנהל.

 

ב. דין וחשבון ועדת הביקורת או הגוף המבקר.

 

ג. דיון בדו" ח הכספי ואישורו.

 

ד. דיון בדו" ח המילולי ואישורו

 

ה. בחירת רואה החשבון של ה התאחדות, וקביעת שכרו, ורשאית האסיפה הכללית לאצול סמכותה

לקביעת השכר לוועד המנהל.

 

ו. בחירת ועדות, או אישור המשך כהונתן.

 

45 . סדר יומה של אסיפה כללית רגילה יכול שיכלול כל נושא שניתן להעלותו באסיפה כללית שלא מן המניין ובלבד שהצעות לסדר היום של אסיפה כללית רגילה יוגשו על ידי הזכאים לדרוש את כינוס האסיפה הכללית, עד 7 ימים לפני כינוס האסיפה הכללית .

 

46 . אסיפה כללית שאינה עוסקת בבחירת חברי אסיפת נציגים ו/או חברי וועד מנהל, יכול שתתקיים על ידי כינוס אסיפת נציגים.

 

47 . המניין החוקי לכינוס אסיפה כללית הינו לפחות שליש מקולות ההצבעה. לא נכח המניין החוקי לכינוס אסיפה כללית בשעה היעודה, תידחה פתיחת האסיפה הכללית בשעה, והאסיפה הכללית תתקיים לאחר הדחייה כאמור, ובלבד שנכחו חברי האסיפה המחזיקים לפחות ב- 20% מקולות ההצבעה. לא התקיים מניין חוקי כאמור בחלוף שעה, תדחה האסיפה הכללית ב- 14 ימים ותתקיים בכל מניין חברים, ובלבד שה התאחדות תפרסם זאת ותיתן הודעה על מועד כינוס האסיפה הכללית הנדחית, והעובדה כי תתקבל בה החלטה בכל מניין חברים, יהא מספר הנוכחים אשר יהא.

 

48 . נכח מניין חוקי בעת פתיחת האסיפה, רשאית האסיפה להתקיים ולקבל החלטות גם אם פחת מספר הנוכחים בהמשך האסיפה.

 

49 . המשתתפים בעלי זכות הצבעה ייבחרו יו"ר לאסיפה. היו"ר ימנה מזכיר לאסיפה הכללית שינהל וירשום פרוטוקול. יושב הראש של האסיפה יאשר את הפרוטוקול בחתימתו ובחתימת חבר וועד מנהל נוסף.

 

50 . האסיפה הכללית תשמע דין וחשבון על פעולות הוועד המנהל ועל פעולות ועדת הביקורת, תדון בהם ובדין וחשבון הכספי שיוגש לה על ידי הוועד המנהל ותחליט על אישורם.

 

51 . ככלל החלטות האסיפה הכללית יתקבלו ברוב רגיל כאשר משקל הקולות של כל תחום יהא שווה.

 

52 . ההצבעה תהיה באופן הבא: כל חבר התאחדות יהא רשאי להצביע כדי להשפיע על עמדת התחום אליו הוא שייך. ההחלטה שתקבל את מירב הקולות בקרב חברי אותו תחום, תייצג את הצבעת התחום בעניין הנדון.

 

53 . החלטה שתתקבל על ידי רוב התחומים ה יא זו שתתקבל, למעט החלטות יסוד, בהן יידרש רוב מיוחס שלא יפחת

מ- 75% של התחומים ובתנאי שנוכחים באס יפה לפחות 50% מבעלי זכות ההצבעה. החלטות יסוד תחשבנה בין היתר שינוי תקנון או שינוי מבנה ההתאחדות או הדחה או מינוי של היו"ר.

 

54 . כח ההצבעה של כל חבר יהא שווה בהשתייכות ענפית. כך כוח ההצבעה יהא שווה בהשתייכות תחומית. כוח ההצבעה של יו"ר ההתאחדות, ככל שימונה, יהא שווה לכוח הצבעה של תחום.

 

55 . האסיפה הכללית רשאית להאציל מסמכויותיה לוועד המנהל ובלבד שמדובר בנושאים מוגדרים ואין בכך לפגוע באופייה, מהותה ותפקידיה של האסיפה הכללית הן על פי הוראות תקנון זה והן בהתאם ובכפוף להוראות כל דין.

 

56 . הוועד המנהל רשאי לכנס אסיפה כללית שלא מן המניין בכל עת ועליו לעשות כן לפי דרישה בכתב של ועדת הביקורת, של הגוף המבקר או של עשירית מכלל חברי ההתאחדות. ההזמנה לאסיפה כללית שלא מן המניין תישלח לפחות 21 יום קודם ליום כינוסה.

 

57 . הכללים החלים על אסיפה רגילה יחולו על אסיפה שלא מן המניין לרבות מניין המשתתפים החוקי, הרשאים להצביע, סדר היום וקבלת ההחלטות.

אסיפת נציגים

 

58 . אסיפה כללית שסדר יומה לא כולל בחירת חברי אסיפת הנציגים ו/או חברי ה וועד ה מנהל, יכול שתתקיים על ידי כינוס אסיפת נציגים על פי החלטת הנציגים.

 

59 . אסיפת הנציגים תבחר יו"ר להתאחדות שהוא נציג ציבור.

 

60 . דין כינוס נציגים כדין אסיפה כללית.

 

61 . מספר החברים

 

הוועד המנהל יהיה הגוף המנהל של ההתאחדות ו יכלול לפחות 2 נציגים מתחומי פעילותה.

 

על אף האמור, כל תחום באחד מתחומי פעילות ההתאחדות רשאי להעמיד נציג מטעמו ומטעם הענפים המרכיבים אותו לכהן כחבר בוועד המנהל.

62 . סמכויות הוועד המנהל

סמכויות הוועד המנהל הינן לפי כל דין וכן בין היתר:

 

א. פיקוח ויישום תקנון ההתאחדות ונהליה ויישום סמכויות הוועד המנהל על פי התקנון והוראות הדין.

 

ב. פיקוח על ניהול ענייניה הכספיים של ההתאחדות, בחינת התקציב ואישורו. הוועד המנהל ינהל את עניינה הכספיים של ההתאחדות באופן מאוזן ככל הניתן.

 

ג. הוועד המנהל יקיים דיון במקרה של חשש לחריגה מן התקציב.

 

ד. הוועד יפעל להשגת מקורות מימון לפעילות ההתאחדות. הוועד ידון ויאשר את הדוחות הכספיים השנתיים של ההתאחדות לקראת הגשתם לאסיפה הכללית.

 

ה. הוועד המנהל רשאי לאשר בחירתם של בעלי תפקידים בשכר בהתאחדות וכן לאשר קליטת עובדים להתאחדות והיקף המשרה.

 

ו. בחירת מבקר פנים במידה ונדרש.

 

ז. הוועד המנהל אחראי לניהול פנקס חברים, פנקס פרוטוקולים של האסיפה הכללית ופנקס חברי הוועד, ופנקס פרוטוקולים של ישיבות הוועד והאסיפה הכללית.

 

ח. הוועד אחראי לדאוג לכך, כי לא תתבצע חלוקת רווחים, במישרין או בעקיפין, לחברי האסיפה בהתאחדות.

 

ט. לקבוע את שיעור תשלום מס חבר בהתאחדות עבור כל אחד מחבריה וכן לקבוע קריטריונים לגביית דמי החבר ו/או לשנותם מעת לעת, בהתאם לשיקול דעתו. לקבוע את אופן ומועדי הגביה של דמי החבר, וכל ענין אחר הקשור בנושא.

 

י. כל סמכות שלא יוחדה במפורש למוסד אחר בהתאחדות, תהיה נתונה לוועד המנהל של ההתאחדות.

 

63 . הוועד המנהל יסדיר בעצמו את מועד ישיבותיו, ההזמנות להן, המניין הדרוש ודרך ניהולן.

64 . הוועד המנהל רשאי להיעזר בוועדות משנה לנושאים מוגדרים, שיוקמו לצרכים אלה, או למינוי בעלי תפקיד למשימות ייחודיות.

 

65 . הוועד המנהל רשאי להקים ועדות, למנות חברים בהן ולאשר את המשך כהונתם בהן.

 

66 . הוועד המנהל יערוך ויאשר נהלים ויהיה רשאי להוסיף עליהם, לשנותם ו/או לבטלם על פי שיקול דעתו בהתאם להוראות תקנון זה.

 

67 . ההצבעות בישיבות הוועד המנהל יתקבלו ברוב קולות. במקרה של שוויון קולות בקרב חברי הוועד המנהל יהא קולו של היו"ר מכריע.

 

68 . מורשי החתימה

 

הוועד המנהל יסמיך לפחות שניים מבין חבר יו ו/או מבין חברי העמותה ו/או עובדיה לחתום ולהתחייב בשם ההתאחדות (להלן: "מורשי החתימה"), שאינם חברי ועדת ביקורת או גוף מבקר . רק חתימות שני מורשי חתימה בצירוף חותמת ההתאחדות או על גבי שמה המודפס יחייבו אותה. להתחייבות ו/או חתימה שלא כאמור בסעיף לא יהיה כל תוקף מחייב כלפי ההתאחדות.

 

69 . הוועד המנהל יוציא לפועל את מדיניות התקציב של ההתאחדות.

70 . תקופת הכהונה

 

הועד המנהל יכהן מהיבחרו באסיפה כללית ובמשך 3 שנים. חבר ו ועד יוצא יכול להיבחר שוב לכהן בוועד החדש שאסיפה כללית שעל סדר יומה "בחירות לוועד" תבחר. הוועד המנהל יקבע את נוהל הבחירות לרבות נוהל מינוי וועדת בחירות ואלה ייערכו על פיו.

 

71 . חבר הועד רשאי להתפטר בכל עת מכהונתו על ידי הודעה בכתב לועד; חבר הועד יחדל לכהן אם הוכרז פסול דין או פושט רגל או אם אינו כשיר לפי הוראות תקנון זה לכהן במוסד ממוסדות ההתאחדות.

 

72 . חברי ועד המכהנים במועד אישור תקנון זה יכהנו במשך תקופה של חצי שנה ממועד אישורו ויפעלו לקיום אסיפה כללית שעל סדר יומה בחירות לאסיפת נציגים, וועד מנהל וחברי וועדת ביקורת.

 

73 . חברי הוועד המנהל בתקופת המעבר יפרסמו את דבר התקנון ויאפשרו הצטרפות וקבלת חברים על פי תקנון זה.

 

74 . השלמת הועד

 

נתפנה מקומו של חבר הועד, רשאים הנותרים או הנותר למנות חבר אחר של ההתאחדות לכהן כחבר הועד עד לאסיפה הכללית הקרובה וזאת מקרב חברי הענפים באותו תחום באסיפת הנציגים; עד למינוי כזה רשאים הנותרים או הנותר להמשיך לפע ול כועד מנהל לכל דבר וענין. חבר וועד שנבצר ממנו למלא תפקידיו, רשאים הנותרים או הנותר למנות חבר ה התאחדות אחר מקרב חברי הענפים באותו תחום באסיפת הנציגים, למלא מקומו עד שישוב למלא תפקידיו. ועדת ביקורת

 

75 . האסיפה הכללית של העמותה תבחר גוף מבקר או ועדת ביקורת, אשר תפקידם, יכלול ביקורת על פעילותה של העמותה ומוסדותיה, לרבות:

 

א. לבדוק את תקינות פעולות העמותה ומוסדותיה, לרבות התאמת פעולות העמותה למטרותיה;

 

ב. לעקוב אחר ביצוע החלטות האסיפה הכללית והוועד המנהל;

ג. להציע לוועד המנהל דרכים לתיקון ושיפור בניהול העמותה;

 

ד. לבדוק את ענייניה הכספיים של העמותה, את פנקסי החשבונות שלה ואת תשלומי השכר בה, לרבות ייעוד כספי העמותה לקידום מטרותיה;

 

ה. לבדוק כל נושא אחר הקשור לפעילותה של העמותה;

 

ו. להביא לפני הוועד המנהל והאסיפה הכללית את מסקנותיה לאחר בדיקה כאמור בסעיף זה.

76 . ככל שנבחרה ועדת ביקורת, יכהנו בה שני חברים מתחומים שונים.

 

77 . חבר ועדת ביקורת לא יכהן בכל תפקיד נוסף בהנהלת ההתאחדות או בכל ועדה אחרת במקביל לחברותו בוועדת הביקורת.

 

78 . יו"ר ועדת הביקורת יבחר על ידי חבריה ומקרבם.

 

79 . ועדת הביקורת תהיה עצמאית בעבודתה, בשיקוליה ובהכנת חוות הדעת על כל נושא מבוקר. חברי הוועדה רשאים לקבל מידע ופרוטוקולים מכל ישיבות הנהלת ההתאחדות ומוסדות ההתאחדות השונים; רשאים לעיין בכל עת בפנקסי החשבונות של ההתאחדות ובמסמכים המתייחסים לאמור בהם ולצלם אותם; ורשאים לקבל מכל חבר הנהלה ומכל עובד התאחדות כל מסמך שברשותם וכל מידע הדרוש להם לדעת למילוי תפקידם ועל חברי ההתאחדות ובעלי התפקידים בה, לספק את המידע האמור.

 

80 . ועדת הביקורת תתכנס בהתאם לצורך ותנהל פרוטוקולים במהלך ישיבותיה.

 

81 . תקופת הכהונה של ועדת הביקורת תהא ל- 3 שנים. חבר וועדת ביקורת יוצא יכול להיבחר שוב לכהן בוועדת הביקורת החדשה שאסיפה כללית שעל סדר יומה "בחירות לוועדת ביקורת" תבחר.

 

82 . חברי וועדת הביקורת המכהנים במועד אישור תקנון זה יכהנו במשך תקופה של שנה אחת ממועד אישורו וזאת לקיום אסיפה כללית שעל סדר יומה בחירות לאסיפת נציגים, וועד מנהל וחברי וועדת ביקורת.

 

83 . האסיפה הכללית רשאית למנות גוף מבקר במקום ועדת ביקורת ולקבוע את שכרו, או להאציל לוועד המנהל את סמכותה למנות ועדה או גוף מבקר ולקבוע את שכרו. במקרה זה יחולו הנחיות רשם העמותות בקשר לגוף מבקר.

מבקר פנים

 

84 . הוועד המנ הל, בהסכמת ועדת הביקורת, יהא רשאי למנות מבקר פנים והכל בהתאם להוראות כל דין ולרבות הנחיות רשם העמותות.

 

85 . תקופת הכהונה של מבקר פנים תהיה של וש שנים. מבקר פנים יוצא יכול להיבחר שוב לכהן כמבקר פנים בהתאם להחלטת הוועד המנהל.

 

86 . המבקר יהיה כפוף לוועד המנהל.

 

87 . המבקר יהיה בלתי תלוי בעבודתו. לא תיעשה פעולה ולא תתקבל החלטה הקשורה במבקר שיש בה כדי להפריע לו במילוי תפקידו.

 

88 . המבקר יהיה רשאי לקבל מידע ופרוטוקולים מכל ישיבות הנהלת ההתאחדות ומוסדות ההתאחדות השונים )על תחומי המשנה בהתאחדות(; רשאי לעיין בכל עת בפנקסי החשבונות של ההתאחדות ובמסמכים המתייחסים לאמור בהם ולצלמם; ורשאי לקבל מכל חבר הנהלה ומכל

89 . המבקר יעביר לאישור הוועד המנהל תכנית עבודה שנתית, לאחר שוועדת הביקורת בחנה את התכנית. במסגרת תפקיד ו המבקר יבדוק, בין היתר, את הפעולות והעניינים הבאים:

 

א. תקינות פעולות ההתאחדות על מוסדותיה ונושאי התפקידים בה מבחינת שמירה על החוק; ניהול ומנהל תקין; טוהר המידות; חיסכון ויעילות; השגת יעדים.

 

ב. ניהול הנכסים וההתחייבות, לרבות דרכי שמירת רכוש החזקת כספים והשקעתם;

 

ג. מערכת הנהלת החשבונות, השכר וניהול עובדים;

 

ד. ביצוען של החלטות האסיפה הכללית;

 

ה. בנוסף ימליץ המבקר על קביעת נהלים חדשים, תיקון ובחינה של נהלים קיימים; יערוך דו"חות ביקורת תקופתיים ויגישם להנהלת ההתאחדות.

ועדת משמעת

 

90 . הוועד המנהל ימנה ועדת משמעת שתורכב מנציג אחד של כל תחום בהתאחדות.

 

91 . תקופת הכהונה של וועדת המשמעת תהיה לשלוש שנים. חבר וועדת משמעת יוצא יכול להיבחר שוב לכהן בוועדת המשמעת החדשה בהתאם להחלטת הוועד המנהל.

 

92 . יו"ר הוועדה ייבחר על ידי חברי הוועדה ומקרבם.

 

93 . כללי המשמעת שיקבע ויאושר על ידי הוועד המנהל יהי ו כללי המשמעת של ההתאחדות.

 

94 . כל הסמכויות המוקנות לוועדת המשמעת ע ל פי כללי המשמעת, יחולו על כל החברים בהתאחדות, ולרבות על כל ספורטאי המתחרה באירועי נהיגה ספורטיבית של ההתאחדות ו/או על כל הנוטל חלק בפעילות ההתאחדות לפי תקנון זה, בין אם רשומים כחברי ההתאחדות ובין אם לאו, ובלבד שכללי המשמעת הובאו לידיעתם מראש. כמו כן, כללי המשמעת יחולו גם על החברים הרשומים באיגודים החברים ב התאחדות, ו על כל ממלא תפקיד בהתאחדות ומטעמה, והכל בכפוף להוראות כל דין וכללי המשמעת.

 

95 . כללי המשמעת יאמצו את הוראות הקוד הספורטיבי שנערכו על ידי משרד הספורט ופורסמו ברשומות ואת הוראות הקוד הספורטיבי של הפדרציה הבינלאומית למכוניות וקארטינג ( FIA או CIK ). כל מי שכללי המשמעת חלים עליו לפי תקנון זה מתחייב כדלקמן:

 

א. לקיים את הוראות החוקים והתקנות במדינת ישראל, כללי הנהיגה הספורטיבית, הנחיות הרשות המוסמכת והנחיות ההתאחדות, תקנונה ונהליה.

 

ב. לנהוג ולפעול בצורה מקצועית, ספורטיבית, בתום לב ובהגינות ובדרך שאינה מפריעה או משבשת את ההתנהלות התקינה של אירועי ההתאחדות.

 

ג. שלא לאיים על אדם אחר מילולית או פיזית, ו\או להשתמש בשפה פוגעת, מעליבה, מזלזלת, ו\או לפעול בדרך הנוגדת את הרוח הספורטיבית ו\או יוצר תנאים ו/או מצבים אשר מהווים סכנה ו/או חוסר צדק, או ליצור מצב המפריע להתנהלות התקינה של ההתאחדות ו\או אירוע ספורטיבי.

 

ד. אדם שיפעל בניגוד לאמור יהיה צפוי לקנס ו/או כל ענישה חוקית אחרת, לרבות הרחקה מפעילות בהתאחדות והכל בהתאם לכללי המשמעת ו להוראות כל דין

ועדה מקצועית

 

96 . הוועד המנהל ימנה ועדה מקצועית בהרכב שייקבע על ידו ואשר תעסוק בעניינים מקצועיים בתחום המכוניות ( FIA ) ובתחום הקארטינג ( CIK )

97 . לא יכהן בו ועדה מי שאינו כשיר לכהן במוסד ממוסדות ההתאחדות בהתאם להוראות כל דין ותקנון זה.

 

98 . תקופה הכהונה של חבר בוועדה המקצועית תהא עד 3 שנים בהתאם להחלטת הוועד המנהל. חבר וועדה מקצועית יוצא יכול להיבחר שוב לכהן כחבר בוועדה המקצועית בהתאם להחלטת הוועד המנהל.

 

99 . כל תחום רשאי להציע לוועד המנהל מועמד מטעמו לכהן בוועדה המקצועית.

 

100 . תפקידי הוועדה ייקבעו על ידי הוועד המנהל ורשאים לכלול בין היתר את הנושאים הבאים:

 

א. פיקוח ואישור כללים טכניים של ענפי הנהיגה הספורטיבית )"הכללים הטכניים"(, בהתאם להמלצת הוועדות המקצועיות הענפיות ולאישור הרשות לנהיגה ספורטיבית.

 

ב. ווידוא יישומן של הוראות הכללים הטכניים באירועים.

 

ג. עריכת רישום של בוחנים על פי הסמכתם, הכשרתם וניסיונם.

 

ד. שיבוץ בוחנים ופיקוח על פעילותם באירועי נהיגה ספורטיבית.

 

ה. קיום הדרכות וימי עיון.

 

ו. סיוע בגיבוש נהלים מקצועיים, פיקוח על ביצועם ומתן המלצות לשינויים בהם.

 

ז. גיבוש הוראות והנחיות להשתתפות באירועי נהיגה ספורטיבית, נהלי בטיחות ודרישות מקצועיות.

 

ח. לדון במסקנות ועדות מקצועיות ענפיות ובודקים חיצוניים ולהעביר את מסקנותיה והמלצותיה לוועד המנהל.

ניהול תקין של חברי התאחדות שהם מלכ"רים

 

101 . כל חבר בהתאחדות שהוא מוסד ללא כוונת רווח, עמותה או חל"צ, (להלן: "איגוד שהוא חבר") יתנהל על פי הוראות כל דין ובכלל זאת - על פי הוראות החוק וכללי ניהול תקין של עמותות.

 

102 . לבקשת עשירית מחברי האסיפה הכללית של איגוד שהוא חבר, ימנה הוועד המנהל של ההתאחדות משקיף שייפקח על האסיפה הכללית שתיערך אצל אותו איגוד שהוא חבר. המשקיף יוודא קיום האסיפה בהתאם להוראות החוק, תק נון האיגוד שהוא חבר, תקנון ההתאחדות וכל דין רלוונטי.

ֿ

103 . בהתאם לדרישת ההתאחדות, על כל איגוד שהוא חבר להעביר כל מידע הקשור להתנהלותו תוך 14 ימים מעת שקיבל דרישה לכך.

 

104 . איגוד שהוא חבר יתנהל בהתאם לדין ולהנחיות ניהול תקין של רשם העמותות. איגוד שהוא חבר המבקש לקבל סיוע כספי או תמיכה מההתאחדות, יהא מוסד ציבורי ע"פ סעיף 9 (2) ל פקודת מס הכנסה ויחזיק באישור לפי סעיף 46 לפקודה, כתנאי לקבלת הסיוע הכספי ו/או התמיכה.

שונות

 

 105 . ההתאחדות הינה מוסד ציבורי כהגדרתה בסעיף 9 ( 2 ( לפקודת מס הכנסה.

 

106 . פורקה ההתאחדות, ולאחר שנפרעו חובותיה במלואם, נשארו נכסים, יועברו אלה לידי מוסד ציבורי אחר, בעל מטרות דומות כמשמעותו בסעיף 9 ( 2( לפקודת מס הכנסה, ולא יחולקו בין חבריה.

 

107 . נכסי ההתאחדות והכנסותיה משמשים אך ורק למטרותיה וחלוקת רווחים או טובת הנאה בכל צורה שהיא, בין חבריה, אסורה.

 

108 . בכל נושא שלא נקבע מפורשות בתקנון זה, תפעל ההתאחדות על פי הוראות חוק העמותות והנחיות רשם העמותות.

 

109 . הודעות ישלחו בדואר רשום ויחשבו כאילו הגיעו ליעדן תוך ארבעה ימי עסקים. הודע ות בדוא"ל ייחשבו כמגיעות לאחר קבלת אישור טלפוני או אישור מסירת המייל לכתובת המשלוח על ידי הצד המקבל.

 

תקנון זה אושר על ידי האסיפה הכללית ביום 11.2.2021 חבר וועד

א: אלי שחר חתימה: _______________

 

חבר וועד ב: גיל גולדבוים חתימה: _______________

bottom of page